Wednesday, July 15, 2009

भविष्य निर्माणका लागि अधुरो शरणार्थी शिक्षा

यस वर्षको प्रवेशिका परीक्षाको नतिजाको आधारमा शरणार्थीहरूले शिक्षा आर्जन गर्ने शिविरबाहिरका विद्यालयहरूमा पनि उत्तीर्ण विद्यार्थीको संख्या तुलनात्मक रुपमा राम्रै भएको आंकलन गर्न सकिन्छ ।

तर शरणार्थी शिविरभित्रका विद्यालयहरूमा भने त्यस्तो प्रकारको नतिजा आएन । नेपालकै एतिहासमा यस वर्ष सबैभन्दा बढी विद्यार्थीहरू फलामे ढोका मानिएको प्रवेशिका परीक्षामा उत्तीरंण हुँदा शरणार्थी शिक्षाले भनेजस्तो नतिजा निकाल्न सकेन ।

यसवर्ष झापा र मोरङका सात शिविरबाट परीक्षामा सामेल भएकामध्ये ६ सय २६ जना विद्यार्थी मात्र फलामे ढोकाबाट छिर्न सफल भएका छन् । यसमा नियमिततर्फ ५ सय ८१ र एक्जाम्टेडतर्फ ४५ परीक्षार्थी उर्तीण भएका छन् । यो संख्या परीक्षामा सहभागी विद्यार्थीको ३१ प्रतिशत हुन आउछ । भूटानी शरणार्थीका लागि शिक्षा कार्यक्रम संचालन गर्ने संस्था कारितास नेपालका अनुसार प्रथम श्रेणीमा ८२ जना, द्वितियमा ४ सय ३५ जना र तृतीयमा श्रेणीमा ६४ जना शरणार्थी उत्तीर्ण भएका छन् ।

तीस हजार भन्दा बढी विद्यार्थीहरूले अध्ययन गर्ने शरणार्थी शिविरका विद्यालयहरुमा यस प्रकारको नतिजा पहिलो र अनौठो कुरा भने होइन । वरू यस वर्षको नतिजाले धेरैमा हर्ष छाएको छ । शिविरका विद्यालयका कक्षा कोठामा विद्यार्थीको संख्या ६० भन्दा कम हुन्न भने उति नै संख्यामा सेक्सन विभाजन भएका हुन्छन् । यसरी हेर्दा एउटा शिक्षकले आठ घण्टीको अवधीमा कम्तिमा ४५० विद्यार्थीलाई पढाउने गर्दछन् । विद्यार्थीको चापले गर्दा विद्यार्थीहरू गृह कार्य गर्न ध्यान पटक्कै लगाउदैनन् भने शिक्षकले कापी जाँच्ने त के कुन कुन विद्यार्थीले गृहकार्य गरे, सोध्नेसम्म फुर्सद हुन्न ।

सायद शरणार्थी भएकाले नै हो क्यार कक्षा नौ-दशको लागि पनि कक्षा बाह्र उर्तीण भएका वा भरखर पढ्दै गरिकाले यहाका विद्यालयमा पढाउने गर्दछन् । शिक्षक र विद्यार्थीको उमेर उस्तै भएकाले एक अर्कामा धेरै अन्तरको महसुस हुन्न । बरू साथीविचको नाता सम्वन्ध जस्तो हुने गर्दछ । शैक्षिक सामाग्रीको टट्कारो अभावमा संचालित यहाँका विद्यालयहरू स्थानीय विद्यालयहरूभन्दा फरक परिवेश पाइन्छ । नेपाल सरकारले तोकेको न्युनतम मापदण्डबाहेक यहाँका विद्यार्थीहरू भूटानी इतिहास, भूगोल र उनीहरूको राष्ट्रिय भाषा जोङ्खा पढने गर्दछन भने भूटानमा मनाइने राष्ट्रिय विदा पनि यी विद्यालयहरूमा मनाइने गरिन्छ ।

विहान साढे सात बजेदेखि सुरू हुने यी विद्यालयहरू एक बजेपछि विदा हुने गर्दछन् । शिविरभित्र विजुली बत्ती नभएकाले एकाविहानै विद्यालयहरू सुरु गरिएको भनिए पनि यसले विद्यार्थीमा फायदा भन्दा वेफायदा गरेको पाइन्छ । विद्यालयहरू चाँडै छुट्ने भए पछि अधिकांशहरू घुमघाममा समय विताउने गर्दछन् । चार-पाँच कक्षाका विद्यार्थी चुरोट पिएर शिविरमा भौतारिएको देख्नु कुनै अनौठो कुरा होइन बरू चुरोट, पान, खैनी र जाडँ-रक्सीको साथ नभएका विद्यार्थी विद्यालयमा पाउन मुस्किल छ भन्दा अनौठो लाग्ला ।

दिनभरी घुमेर समय काट्ने विद्यार्थीहरुसित पढ्ने पाठ्य पुस्तक पनि पर्याप्त हुन्न, एउटा पुस्तक समूह बनाएर दिइने गरिन्छ । उता रात परे पछि पढ्नलाई विजुली बत्ती त के कुरा टुकी बाल्ने मट्टितेल पनि हुन्न ।

भविष्यका सुन्दर सपना बोकेर कष्टकर जीवन विताउँदै आएका यी हजारौ निर्वाशित भूटानी विद्यार्थीहरूको शैक्षिक स्तर भूटानका विद्यालयहरूमा भन्दा धेरै प्रतिशत तल छ । यदि शरणार्थीहरू स्वदेश र्फकने परिस्थति बन्यो भने यी आजका हजारौ विद्यार्थीको अवस्था कस्तो होला, यस विषयमा सम्वन्धित पक्षको ध्यान बेला मै गए भूटानी विद्यार्थीहरू सक्षम र सवल बन्ने निस्चय नै छ ।
सन् १९९२ देखि हालसम्म भूटानी शरणार्थीहरुले सहायता संस्था कारितासको शैक्षिक सहयोगमा एस एल सी पास गरेको नतिजा -

No comments:

Post a Comment